OBJEKTIF
1. Memperkenalkan kepada peserta pendekatan alternatif iaitu STRATEGI 12P berbanding pendekatan biasa dalam mengatur strategi pemasaran dalam perniagaan.
2. Memberi kesedaran kepada para peserta (usahawan) bahawa pemasaran dan elemen-elemennya adalah faktor yang sangat penting dalam perniagaan dan mesti diberi perhatian yang serius.
GOLONGAN SASARAN
1 Usahawan kecil dan sederhana.
2.Mereka yang bercadang untuk menceburi bidang perniagaan
KANDUNGAN KURSUS
1. Definisi Pemasaran & Elemen-Elemen Pemasaran
2. Perbezaan pendekatan pemasaran konvensional 4P dengan 12P
3. Memperkenalkan elemen dan pemahaman maksud 12P dalam pemasaran;
1. Positioning
2. Placement
3. Price
4. Packaging
5. Promotion
6. Promise
7. Premium
8. Piggybacking
9. Publicity
10. Pitch
11. Perception
12. Preservance
1. Memperkenalkan kepada peserta pendekatan alternatif iaitu STRATEGI 12P berbanding pendekatan biasa dalam mengatur strategi pemasaran dalam perniagaan.
2. Memberi kesedaran kepada para peserta (usahawan) bahawa pemasaran dan elemen-elemennya adalah faktor yang sangat penting dalam perniagaan dan mesti diberi perhatian yang serius.
GOLONGAN SASARAN
1 Usahawan kecil dan sederhana.
2.Mereka yang bercadang untuk menceburi bidang perniagaan
KANDUNGAN KURSUS
1. Definisi Pemasaran & Elemen-Elemen Pemasaran
2. Perbezaan pendekatan pemasaran konvensional 4P dengan 12P
3. Memperkenalkan elemen dan pemahaman maksud 12P dalam pemasaran;
1. Positioning
2. Placement
3. Price
4. Packaging
5. Promotion
6. Promise
7. Premium
8. Piggybacking
9. Publicity
10. Pitch
11. Perception
12. Preservance
No comments:
Post a Comment